Kjøpsvilkår

Om ROTTEL & VAS
Rottel Vas er et merke navn/butikk drevet av Elvira Effects AS (920 859 542), Storgata 37, 4340 Bryne.

1. Generell informasjon
Disse vilkår og betingelser for kjøp gjelder når du som forbruker legger inn en bestilling hos Rottel & Vas e-handel www.rottelogvas.no («ROTTEL e-handel»). Salg på rottelogvas.no utføres av Elvira Effects AS (920 859 542), Storgata 37, 4340 Bryne. Når du foretar et kjøp på rottelogvas.no inngår du en kjøpsavtale med Elvira Effects AS. Du er også klar over at du er bundet av disse vilkårene og betingelsene samt våre retningslinjer for personvern, som du kan se her https://rottelogvas.cms.webnode.page/personvernerklaering/ Disse vilkårene og betingelsene for kjøp kan endres, og det er derfor ditt ansvar å gjennomgå vilkårene og betingelsene for hvert enkelt kjøp.

2. Inngå en kontrakt
For å handle på ROTTEL e-handel må du ha fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers ha kapasitet til å inngå kontrakter. Hvis du er under 18 år, må du ha din verges tillatelse til å bestille fra oss.En kontrakt mellom deg og ROTTEL genereres når du mottar en leveringsbekreftelse fra ROTTEL. Vær oppmerksom på at kontrakten bare gjelder varene som er bekreftet i leveringsbekreftelsen.Vi forbeholder oss retten til eventuelle leveringsforsinkelser og endelige salg. Vi forbeholder oss også retten til tekniske feil, trykkfeil og feilutskrifter. Vi forbeholder oss retten til å justere eventuelle feil i prisinformasjon før og etter at bestillingen er behandlet.

3. Levering og bestilling

3.1 Levering og bestilling

I vår nettbutikk bruker vi transportleverandørene Bring og Posten. Vi har fri frakt på alle ordre over 399 kr. Standard for levering er at pakken vil bli sendt til din postkasse, med mindre pakkens størrelse og leverandørens dekningsområde tilsier at den må sendes til hentested.

3.2 Leveringstid

Leveringstid fra vårt lager til din postkasse/Post i Butikk vil varierer ut i fra hvor i landet du bor. Normalt vil din bestilling sendes fra vårt lager innen 24 timer på hverdager. Leveringstid etter at pakken er sendt fra vårt lager er normalt 1 – 7 virkedager. Leveringstiden vil kunne være noe lenger fra Midt-Norge og oppover enn ellers i landet. Følg med på den enkelte transportleverandørs nettsider for informasjon om forsinkelser og avvik. Merk at ikke alle transportleverandører kjører ut pakkepost hver dag i alle områder.

3.3 Sporing av pakke

Ved utsendelse av ordre fra lageret vil du motta en egen e-post som inneholder sporingsnummer.

3.4 Adresse

Du som vår kunde er selv ansvarlig for å oppgi riktig adresse og postnummer. Adresseendringer gjøres på Min Side.
Den adressen som er oppgitt, blir automatisk din leveringsadresse.

3.5 Feil med leveransen

Dersom det har skjedd en feil med leveransen din, og varene du har mottatt ikke samsvarer med det du har bestilt, bes du kontakte kundeservice. Har vi sendt deg feil produkt, sender vi selvfølgelig det riktige produktet til deg.

3.6 Ikke mottatt pakke

Dersom pakken ikke er kommet frem til deg, ber vi om at du kontakter kundeservice. Vi vil da ta kontakt med fraktleverandør. Finner vi ikke pakken, sender vi nye varer til deg.

3.7 Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

4. Force Majeure
ROTTEL er ikke forpliktet til å oppfylle kjøpet hvis det er en hindring som ROTTEL ikke kan overvinne, eller oppfyllelsen ville kreve ofre som ikke er rimelige i lys av kundens interesse i at ROTTEL oppfyller kjøpet. Kunden har heller ikke rett til kompensasjon for skaden kunden har lidd gjennom ROTTEL forsinkelse eller feil hvis forsinkelsen eller feilen skyldes en hindring utenfor ROTTEL sin kontroll som ROTTEL ikke med rimelighet kunne forventes å ha forutsett på kjøpstidspunktet og konsekvenser som ROTTEL ikke med rimelighet kunne ha unngått eller overvunnet. 

 
5. Rett til tilbaketrekking
Du har alltid rett til å kansellere bestillingen din innen 14 dager* når du handler med ROTTEL e-handel. Tilbaketrekkingsperioden utløper 14 dager fra datoen du eller din representant mottar produktet i fysisk besittelse. Produktet må returneres med ubrutt emballasje og ellers ubrukt og i uskadet tilstand. Av hygieniske årsaker er visse produkter ekskludert fra angreretten. Av helse- og hygienemessige årsaker dekkes ikke produkter med ødelagt emballasje eller annen ødelagt forsegling.


Hvis du brukte en bonussjekk når du kjøpte produktet du velger å returnere, vil refusjonen bli gitt i form av et gavekort eller en kredittkvittering.Men hvis du har brukt en rabattkupong eller et kampanjetilbud for produktet du velger å returnere, vil ikke kupongen bli reaktivert.* For julehandel gjelder utvidet angrerett frem til 24. januar 2025 for kjøp gjort fra 16. oktober til og med 24. desember 2024.

5.1 Bruk av angreretten
Den enkleste måten å returnere en vare på, er å besøke en av ROTTEL sine butikker for å gjøre en retur gratis. Når du returnerer til e-handel, betales returen av kunden selv. Hvis du i stedet ønsker å sende varen tilbake til ROTTEL e-handel, oppfordrer vi deg til å kontakte kundeservice via telefon eller e-post før du returnerer den. Hvis du ønsker det, kan du også bruke standard uttaksskjema (se uttaksskjema).Hvis du velger å returnere varen, må den sendes til ROTTEL innen 14 dager fra datoen du varslet oss om at du ombestemte deg. Returen betales av kunden.Du vil motta refusjonen senest 14 dager etter at vi ble informert om din beslutning om å kansellere bestillingen. Vi har rett til å holde tilbake refusjonen til vi har mottatt varene eller du har gitt bevis på at du har returnert varene, avhengig av hva som skjer først.Vær oppmerksom på at refusjoner alltid gjøres i samme form for betaling som det opprinnelige kjøpet. Hvis det opprinnelige kjøpet ble gjort med et debetkort, kan refusjoner bare gjøres mot samme debetkort. Dette har ingen innvirkning på dine rettigheter i henhold til loven.Du kan ikke levere returen til et agentkontor.

Returadressen er:
Rottel & Vas

storgata

ROTTEL er ikke ansvarlig for varene i løpet av tiden de sendes tilbake til ROTTEL fra kunden.


6. Bytte
Som kunde har du rett til å bytte det bestilte produktet innen 30 dager* etter at du har mottatt produktet. Varebytte kan finne sted i en av våre norske ROTTEL-butikker ved presentasjon av en leveringsbekreftelse/kvittering som du mottok via e-post. Bytter kan ikke gjøres gjennom ROTTEL e-handel. Se spesielle vilkår for salgs- og klareringsvarer. *For å bytte varene mot et annet produkt, må de returneres med ubrutt emballasje og ellers ubrukt og uskadet tilstand. Av helse- og hygienemessige årsaker dekkes ikke varer med ødelagt emballasje eller annen ødelagt forsegling.
Hvis du brukte en bonussjekk for varen du vil bytte, vil bonussjekken også gjelde for det nye elementet du mottar i bytte. Men hvis du har brukt en kupong med rabatt eller kampanjetilbud for å kjøpe varene du velger å bytte, vil kupongen ikke gjelde for varene du velger å bytte mot.Gavekort kan ikke byttes/refunderes.Se spesielle vilkår for salgs- og klareringsvarer*

*For julehandel gjelder utvidet angrerett frem til 24. januar 2025 for kjøp gjort fra 1. desember til og med 24. desember 2024.

*Salgs- og lagersalgsvarer
Ved kjøp av salgs- og lagersalgsvarer gjennom e-handel gjelder ikke bytterettigheter eller returer i våre butikker. Bytteretten kan ikke utøves via e-handel. Angreretten og loven om avstandssalg innen 14 dager fra datoen for henting gjelder for kjøp via e-handel, og betales av deg som kunde og sendes til

Rottel & Vas

Storgata 37

4340 Bryne

ROTTEL er ikke ansvarlig for varene i løpet av den tiden de sendes tilbake til ROTTEL fra kunden i forbindelse med utøvelse av angrerett eller klage. Sørg for å sende returen som en pakke og behold sporingsnummeret til du blir refundert eller kontaktet.

7. Klager
ROTTEL garanterer at alle forsendelser undersøkes før de sendes til kunden. Skulle varen likevel være ødelagt eller defekt når den ankommer, har du en treårig rett til å klage på opprinnelige defekter fra den dagen du mottar varene. En kunde som ønsker å gjøre krav på en feil i det bestilte produktet, må kontakte kundeservice så snart som mulig etter at feilen er oppdaget. Se kontaktinformasjon nedenfor. Du kan også besøke en av våre ROTTEL-butikker.

7.1 Fraktkostnader

I tilfelle en godkjent klage, vil ROTTEL betale kostnaden for returfrakt. Hvis klagen ikke er gyldig eller hvis du som kunde ikke velger å klage på produktet ditt i nærmeste ROTTEL-butikk, betaler du kostnaden for returforsendelse.

7.2 Allergisk reaksjon
Hvis du har hatt en allergisk reaksjon på en vare du kjøpte fra ROTTEL, kan du kontakte din nærmeste ROTTEL-butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår kundeservice. Vi registrerer aldri informasjon om helsen din eller gir anbefalinger om din helse eller allergiske reaksjoner.

7.4 Garanti for elektriske produkter
ROTTEL gir 2 års garanti på elektriske produkter. En defekt som oppstår i elektriske produkter innenfor garantiperioden skal anses å ha eksistert på kjøpstidspunktet. Skulle varen være ødelagt eller defekt, er den enkleste måten å kontakte din nærmeste ROTTEL butikk for å klage på varen. Du kan også kontakte kundeservice. Se kontaktinformasjonen ovenfor.

8. Betaling og priser8.1 Sikker betaling
Handel gjennom ROTTEL e-handel er trygt og enkelt. Du velger mellom direkte betaling gjennom banken eller kortbetalingen der debet- eller kredittkortet ditt er koblet til Visa eller Mastercard/Eurocard, Vipps eller faktura/delbetaling (Klarna-konto). Du finner mer informasjon om de ulike betalingsalternativene under de respektive overskriftene nedenfor.

8.2 Kortbetaling
Hvis du har et debet- eller kredittkort med Visa, Mastercard/Eurocard, Electron, Maestro-kort eller American Express, kan du betale med ditt debet-/kredittkort. Når du velger dette betalingsalternativet, blir beløpet reservert på debet-/kredittkortet ditt på bestillingstidspunktet, og betalingen gjøres kun når varene sendes til deg.ROTTEL tilbyr gjennom sine betalingsleverandører de nyeste systemene for sikrere betalinger. Dette betyr noen ganger at du må aktivere dem gjennom banken din. Hvis kortkjøpet ditt avvises på grunn av dette, må du bruke fakturabetaling eller kontakte banken din for å aktivere sikrere kortkjøp på nett.

8.3 Betaling via Vipps
Er du tilknyttet Vipps kan du foreta en betaling som trekkes direkte fra din bankkonto. Ved retur vil pengene bli refundert til bankkontoen din eller til banken din eller kredittkortet ditt eller kontanter.

8.4 Faktura
Fakturaen sendes via e-post fra Klarna. Fakturaen overføres til vår partner, Klarna AB, som utfører en forenklet kredittsjekk uten en bekreftelseskopi. For Klarnas vilkår og betingelser på faktura som betalingsalternativ, klikk her.

Delvis betaling (Klarna-konto)
Hvis du velger delvis betaling som betalingsalternativ, velger du hvor mye du vil betale hver måned. Delvis betaling håndteres av vår partner, Klarna AB. For Klarnas vilkår og betingelser for delvis betaling som betalingsalternativ, klikk her.

8.5 Priser
Alle våre priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA. MVA rapporteres på ordrebekreftelsen/kvitteringen. Prisene inkluderer ingen leveringskostnader. Nåværende priser er rapportert på nettstedet i nærheten av varene. I tilfelle den oppgitte prisen åpenbart er feil, er vi ikke forpliktet til å tilby den lavere feilaktige prisen.

8.6 Gavekort
Våre gavekort fungerer også for ROTTELe-handel (dette gjelder for våre nyere kort med en kode på baksiden). Når du løser inn gavekortet ditt, velger du hvor mye av beløpet du vil bruke.Gavekort er tilgjengelige for kjøp i alle våre butikker og på vår nettside. 


ROTTEL gavekort er gyldige som betaling for varer i alle ROTTEL butikker og gjennom ROTTEL e-handel. Gavekortet kan ikke byttes mot kontanter eller overføres til et kredittkort, men i stedet vil du motta en kredittkvittering ved retur. Kortet er gyldig i to år fra dagen det lastes eller brukes. For hvert kjøp der kortet brukes, vil det gjenværende tilgjengelige beløpet vises på kvitteringen. Kortet kan fylles på når som helst i ROTTEL-butikker. Du kan alltid sjekke kortsaldoen din i ROTTEL-butikken eller på rottelogvas.no. ROTTEL er ikke ansvarlig for tapte eller stjålne kort.

9. Produktinformasjon og bilder
ROTTEL gjør sitt beste for å gi så nøyaktig produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler imidlertid at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjonen og innholdsfortegnelsen på emballasjen når du mottar forsendelsen, spesielt hvis du er allergisk eller overfølsom overfor noe stoff.Emballasjen til produktene våre kan variere i utseende. I noen tilfeller kan en annen størrelse enn den som tilbys være avbildet. Av denne grunn er det alltid den skriftlige informasjonen om volum som gjelder.Vær oppmerksom på at fargeprøver av produkter på ROTTEL e-handel kan variere avhengig av skjermen og dine individuelle skjerminnstillinger.Hvis du er usikker på et produkt, kan du kontakte kundeservice eller besøke en av våre ROTTEL-butikker for mer informasjon.Alt innhold på rottelogvas.no eies av ROTTEL eller dets lisensgivere. Informasjonen er beskyttet av blant annet immaterielle rettigheter og handelsrett. Dette betyr at varemerker, varenavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout og informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten skriftlig forhåndssamtykke fra ROTTEL.

9.1 Best før-dato
De fleste av produktene våre har et symbol som ser ut som en boks med åpent lokk. Symbolet viser enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det tidspunktet det åpnes. Andre produkter har spesifikke datomarkeringer.Husk også at holdbarheten påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. For eksempel, ikke bruk fingrene uten en spatel når du fjerner hudkrem fra en krukke da bakterier sprer seg lett og produktets holdbarhet forkortes. Det er heller ikke bra for skjønnhetsprodukter å bli lagret for varmt eller i direkte sollys.

10. Valg av lov og tvisteløsning
Disse vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lov.Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister gjennom minnelige forhandlinger. Hvis dette ikke lykkes, kan du presentere saken for Forbrukerrådet for voldgift. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller på forbrukerradet.no.

11. Endringer i vilkår og betingelser for kjøp
ROTTEL forbeholder seg retten til å gjøre endringer i vilkår og betingelser for kjøp. Endringer i vilkår og betingelser for kjøp vil bli varslet på www.rottelogvas.no Vilkår og betingelser som er gyldige når som helst er tilgjengelige på https://rottelogvas.cms.webnode.page/kjopsvilkar/

12. Lenker på vår hjemmesideHvis rottelogvas.no inneholder lenker til andre tredjeparts nettsteder og materialer, skal det gjøres klart at ROTTELikke har kontroll over innholdet eller materialet på disse nettstedene, og skal derfor ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tap.

ROTTEL kundeservice
Du kan kontakte ROTTEL kundeservice angående spørsmål eller noe annet angående våre vilkår og betingelser for kjøp. Du kan også kontakte oss hvis du ønsker råd om produktvalg. Hos kundeservice jobber utdannede makeupartister og hudterapeuter med omfattende erfaring innen ROTTEL-produktene. Kontaktinformasjon for vår kundeservice finner du nedenfor.***
Kjøpsvilkårene ble fastsatt av Elvira Effects AS 1. januar 2024.

KONTAKTINFORMASJON

Postadresse:

Rottel & Vas

Storgata 37

4340

Bryne

Organisasjonsnummer: 920 859 542

Telefonnummer til kundeservice: 454 28 443
E-post: post@rottelogvas.no
Nett: www.rottelogvas.no